[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dla zilustrowania przytoczymy fragmenty z tego artykułu.
O zdemaskowaniu upadku i odtrąceniu Judejczyków napisał Tertulian (f 220/240) w dziele
Przeciwko Judejczykom , oraz arcypasterz Hipolit Rzymski w krótkim Traktacie przeciwko
Judejczykom +. Arcypasterz Jan Złotousty (f 407) w końcu wieku IV wypowiedział Pięć słów
przeciwko Judejczykom +. Błogosławiony Augustyn (f 430) na początku V wieku napisał
Rozważania przeciwko Judejczykom +. Wielebny Anastazy z Synaju (f ok. 700) napisał
Rozprawę przeciwko Judejczykom +. W VII wieku Zwięty Leontij z Neapolu (f ok. 650) napisał
apologiÄ™ przeciwko Judejczykom.
Męczennik Cyprian z Kartaginy (f 258) pozostawił Trzy księgi świadectw przeciwko
Judejczykom +. Jest to tematyczny wybór cytatów ze Starego i Nowego Testamentu. Księga
Pierwsza zawiera świadectwa, że Judejczycy, zgodnie z przepowiedniami, odstąpili od Boga i
utracili łaskę, która została im darowana wcześniej& i że ich miejsce zajęli chrześcijanie, którzy
przypodobali się Panu wiarą i przyszli z wszystkich narodów i z całego świata +. W części Dru-
giej jest pokazane, jak podstawowe proroctwa Starotestamentowe spełniły się w Jezusie
Chrystusie.
Zachodni arcypasterz Gerentij Tafrski w VII w. sporządził zapis swojej rozmowy z Judejczykiem
Cherbanem rozmowa odbywała się w obecności króla Omerita. Cherban, nie zważając na
argumenty arcypasterza, wciąż trwał w uporze, wtedy w wyniku modlitwy arcypasterza zdarzył
się cud: wśród obecnych Judejczyków pojawił się Chrystus, po czym rabin Cherban razem z
ponadpięciu tysiącami Judejczyków przyjął chrzest.
Wielebny Nikita Stifat (XI w.) jest autorem Słowa do Judejczyków +, w którym przypomina o
przerwaniu Prawa Starotestamentowego i o wydziedziczeniu judaizmu: Bóg zapałał nienawiścią
i odtrącił i służbę Judejczyków, i soboty ich, i święta +, co przepowiadał poprzez
proroków. i
W pracach Ojców Kościoła można znalezć niemało ostrych słów o Judejczykach, na przykład
takich: Ci (Judejczycy) dla wszystkich stali się kamieniem obrazy, wszędzie stali się złoczyńcami
i zdrajcami prawdy, okazali siÄ™ wrogami Boga, a nie wielbicielami (Hipolit Rzymski,
arcypasterz. Interpretacja Księgi Proroka Daniela+). Duch Dana duch Antychrysta nie mógł
pogodzić się z istnieniem świadectw o Chrystusie w Starym Testamencie. Dlatego po wydzieleniu
jako nienajważniejszych Księgi Sędziów i Ksiąg Proroków, Dan przystąpił do zmiany
Pięcioksięgu Mojżesza Tory na ipiśmie pod pozorem jej uproszczenia.
I postanowiono stworzyć ustną Torę w drodze jej interpretacji. W III wieku po Chrystusie
zostały napisane komentarze do Tory na ; piśmie i pojawiła się pierwsza część ustnej Tory, która
otrzymała nazwę : Miszna. Tak zostało zapoczątkowane odejście od tekstu pierwozródła.
Po czym proces ten był kontynuowany i duch Dana, nie uspokoiwszy się, postanowił
interpretować już nie Torę pisaną, lecz pierwszą część Tory ustnej. W efekcie pojawiła się druga
część ustnej Tory Gemara, której celem było głębsze komentowanie Miszny.
Przy czym nie istniały żadne określone zasady interpretacji, ani przewodni autorytet czy
ostateczna instancja, które mogłyby to ocenić. W większości przypadków komentatorzy
dopasowywali, to znaczy zmieniali Pismo Zwięte odpowiednio do swoich poglądów.
Miszna (komentarze do Tory) i Gemara (kolejna interpretacja tych komentarzy) Å‚Ä…cznie
utworzyły Talmud.
Siłą rzeczy talmudyzm stał się właśnie religią państwową Kaganatu Chazarskiego w czasach
starożytnych. Zaspokajał on interesy jego rządzącej góry pokolenia Dana i był zrodzony z jego
ducha.
Tałmudyzm oparty jest na idei wybraństwa i na kulcie tego, co materialne. Talmud uczy: Jak
człowiek stoi w świecie ponad zwierzętami, tak %7łydzi stoją ponad wszystkimi narodami na
świecie .
To uprzywilejowanie jest ujęte w Talmudzie jako prawo do panowania.
IstotÄ… talmudyzmu jest idea odrzucenia Pierwszego Objawienia Chrystusa i oczekiwanie na
Mosze-Antychrysta.
Zgodnie z Talmudem tylko %7łyd uchodzi za człowieka w pełnym znaczeniu tego słowa (pozostali
ludzie to zaledwie zwierzęta, które należą do %7łyda na prawach prywatnej własności). Nigdy
żadna warstwa panująca nie wymyśliła mocniejszego środka zdyscyplinowania i zespolenia
narodu w swych rękach jako całości +. (L. Tichomirow. Podstawy religijno-filozoficzne historii+.
M., 1997).
Utworzony w wyniku tego przez Chazarów z pokolenia Dana syjonizm stał się systemem
realizacji w praktyce celów talmudyzmu. Ale przy tym wszedł w sprzeczność ze Starym
Testamentem, który syjoniści odrzucili i zaczęli rozpatrywać jako swego rodzaju zbiór
folklorystyczny, niemający znaczenia sakralnego. Stary Testament, w odróżnieniu od Talmudu,
nie pasował do ich ideologii oraz planów, dlatego zaczął im przeszkadzać i był im niepotrzebny.
Zatem zrzekli siÄ™ go.
Utworzona w roku 1935 ortodoksyjna organizacja żydowska Naturej karta , konsekwentnie
występująca przeciwko syjonizmowi, w ogóle nawołuje do pokojowej likwidacji państwa Izrael,
ponieważ jego istnienie jest sprzeczne z podstawowymi postulatami Tory. W 1948 roku
przedstawiciele tej organizacji kategorycznie wystąpili przeciwko proklamowaniu państwa
Izrael.
Członkowie tej organizacji wyrażają swoją solidarność z walką Palestyńczyków. Zgodnie z
doniesieniami 10 lutego 2008 roku %7łydowskiej Agencji Informacyjnej Kursor+, powołującej się
na Agencję Informacyjną NRG, liderzy Naturej karta skierowali wyrazy współczucia do
jednego z liderów Hamasu Mahmuda az Zachara w związku ze śmiercią syna Hosama podczas
starcia z żołnierzami Armii Obrony Izraela.
Rabini: Mosze Beck, Israel Weiss i Aaron Koen, liderzy Naturej karta w USA, Anglii oraz
Kanadzie nie tylko wyrazili swoje współczucie niepocieszonemu ojcu, ale i podkreślili, że
działania syjonistów wzbudzają odrazę . Cvc
Chcemy, byście odczuli nasze współczucie, którego w te tragiczne dni doznaje wobec Was, wobec
[ Pobierz całość w formacie PDF ]